سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زندانبان به یوسف علیه السلام گفت : «من تو را دوستدارم» . [امام رضا علیه السلام]
 
یکشنبه 97 اردیبهشت 23 , ساعت 12:33 عصر

ویژگی های اصلی تکنولوژی NFC

تا به این مطلب برای شما اطلاعات و مطالب بسیار زیادی را درباره انواع تکنولوژی ها در اختیارتان قرار داده ایم اما در این مطلب برای شما خواهیم گفت که میتوانید با استفاده از آنها به بررسی اطلاعاتی بسیار خوبی درباره تکنولوژی NFC اطلاعات کسب کنید.

ابزار های  NFC در فرکانس تگ های HF  یعنی 13?56مگاهرتز اجرا می شوند. استاندارد ها و پروتکل های فرمت NFC برپایه استانداردهای RFID است. از مهم ترین ویژگی های NFC  برد مسافتی کم آن است که متناسب با کاربردهای قرائت نزدیک می باشند. هم چنین به علت کوتاهی فاصله ی ارتباطی، مناسب اجرای عملکرد های امنیتی و اختصاصی است. این فاصله کم تر از چند سانتی متر است که به همین علت گزینه محبوبی برای ارتباطات و انتقال داده بین ابزارهای کاربردی اشخاص، مثل تلفن های هوشمند است.

تفاوت های اصلی RFID و NFC

RFID کوتاه شده‌ی Radio Frequency Identification است و NFC مخفف Near Field Communication می باشد. آنتن های RFID دارای فرکانس های متفاوتی است در حالی که NFC دارای یک فرکانس خاص می باشد. این فرکانس با یکی از انواع RFID برابر است. در واقع NFC زیر مجموعه RFID است که به علت ویژگی هایی که دارد، به طور خاص کاربرد بسیاری پیدا کرده است. RFID روشی یونیک برای شناسایی و تشخیص اطلاعات با استفاده از امواج رادیویی است. در حداقل شرایط، سیستم شامل  یک تگ، قرائت‌گر و یک آنتن است. قرائت گر سیگنال پرسش را به تگ و آنتن همراهش می فرستد و تگ با اطلاعات یونیک خود آن را پاسخ می دهد.

تÙ?اÙ?ت RFID Ù? NFC Ú?Û?ست



لیست کل یادداشت های این وبلاگ