سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسا شیفته دلداده بدان که نام نیکش بر زبانها افتاده [نهج البلاغه]
 
سه شنبه 97 اردیبهشت 18 , ساعت 12:41 عصر

اولین هفته و مراقبت های لازم پس از کاشتن دندان

گفتیم که ایمپنلت نیز مانند سایر عمل های پزشکی به مراقبت ها و رعایت نکاتی قبل و بعد از عمل وابسته است.پس در ادامه این مطلب شما خواهید دید که بعد از اولین هفته در ایمپلنت باید به بررسی چه نکاتی و همچنین به رعایت چه مراقبت هایی پرداخت.پس ادامه این مطلب برای کسانی که قصد استفاده از ایمپلنت را دارند بسیار موثر خواهد بود.
اولین کار برای مراقبت های بعد ایمپلنت  و  ارتودنسی ، استفاده و بهره گیری از روش هایی برای جلوگیری و کنترل عفونت و کم شدن درد ناشی از جراحی میباشد ..
متخصص ارتودنسی در این باره توضیح هایی را به ما ارائه می‌دهد : مراقبت های لازم در هفته اول پس از جراحی شامل مراقبت های معمولی زخم جراحی در دهان استفاده از دهان شویه مخصوص و دهان شویه ضد عفونی کننده (مانند دهان شویه کلرهگزیدین )، دوری از کار جویدن غذا با ایمپلنت و مصرف کردن مواد غذایی نرم ، استفاده از دارو های تسکین درد و آنتی بیوتیک ، خود داری از مصرف سیگار و دخانیات ، و مرتب مسواک زدن دیگر دندان ها غیر از محل ایمپلنت میشود .
این جراح فک و صورت با تاکید اضافه می‌کند: مهم ترین و اصلی ترین نکته ای که باید در مورد کاشت ایمپلنت مورد توجه و اهمیت قرار گیرد تمیز کردن دندان متصل به ایمپلنت است که به این منظور حتما باید علاوه بر استفاده از مسواک از نخ دندان بهداشتی نیز استفاده شود.

مراقبت های لازم بعد از ایمپلنت چیستند؟

بعد از انجام جراحی ایمپلنت نیاز به یکسری مراقبت های بعد ایمپلنت  وجود دارد . برای بهبود و ترمیم دندان جراحی شده می بایستی مدتی وقت به آن اختصاص دهید .
یک استوانه فلزی که از جنس تیتانیوم است در داخل استخوان فک قرار میگیرد تا بتواند جایگزین ریشه از دست رفته باشد . در واقع ایمپلنت، همان استوانه فلزی است و هنگامی که بتواند در استخوان فک قرار گیرد و جوش بخورد و لایه پروتز مانندی روی دندان قرار بگیرد تا مدتی تقریبا بیست روز به عنوان دندان طبیعی در دهان نقش ایفا میکند. اما نکته بسیار مهم اینجاست که ایمپلنت ها نیز برای اینکه بتواند به خوبی جای خالی دندان طبیعی را پر کنند، نیاز به یکسری مراقبت ها دارند.آقای دکتر ابوالحسن مسگر‌زاده متخصص جراحی دهان و دندان، فک و صورت و همچنین رئیس انجمن ایمپلنتولوژی ایران در جواب به این پرسش که در ایمپلنت یا همان کاشت دندان چه مراقبت هایی لازم است که سبب عملکرد موفق کاشت شود، به روزنامه جام جم گفت : استفاده کردن از یک مسواک کوچک مخصوص برای تمیز کردن فضاهای میان ایمپلنت ها و همچنین دندان های طبیعی هم جوار آن ، رعایت بهداشت در دهان با استقاده از روش صحیح مسواک زدن و طبق دستور دندانپزشک مربوط ، جلوگیری از جمع شدن مواد غذایی موجود در دهان ، در فضا های بین ایمپلنت ها و دندان های طبیعی ، جرم گیری دندان ها در هنگامی که ضرورت داشته باشد ، نه تنها سبب جلوگیری از جمع شدن پلاکت های باکتریال و همچنین نابود و تخریب شدن دندان های هم جوار ایمپلنت و بافت لثه میکند ، بلکه باعث به خوبی عمل کردن و انجام موفقیت آمیز پروژه کاشت دندان هم کمک میکند .

Ù?کات Ù?Ù?Ù? بعد از اÛ?Ù?Ù¾Ù?Ù?ت

ارتودنسی

متخصص ارتودنسی



لیست کل یادداشت های این وبلاگ