سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و از او پرسیدند عدل یا بخشش کدام بهتر است ؟ فرمود : ] عدالت کارها را بدانجا مى‏نهد که باید و بخشش آن را از جایش برون نماید . عدالت تدبیر کننده‏اى است به سود همگان ، و بخشش به سود خاصگان . پس عدل شریفتر و با فضیلت‏تر است . [نهج البلاغه]
 
شنبه 96 اسفند 26 , ساعت 12:59 عصر

شناخت کارت های هوشمند

همه ما میدانیم که کارت ها به شیوه های بسیار زیادی در ایران مورد استفاده قرار میگیرد .ما در این مطلب برای شما اطلاعاتی درباره یکی از این کارت ها با عنوان کارت ها هوشمند در نظر گرفته ایم.پس ادامه این مطلب را از دست ندهید چرا که برای شما بسیار مثمر به ثمر خواهد بود.

امروزه کارت های هوشمند کاربرد بسیاری در زندگی روزمره دارند و تولید کنندگان در صدد بهبود و پیش رفت هرچه بیشتر تکنولوژی این کارت ها هستند. به طور کلی کارت های هوشمند از پلی کربنات (PC) و یا پلی وینیل کلراید (PVC) و IC )Integrated Circuit) تشکیل شده اند و می توانند اطلاعات مورد نظر را با در نظر گرفتن مسائل امنیتی ذخیره سازی و سپس پردازش کنند. و در مواقع لزوم با دریافت دستور مورد نظر، پاسخ و عملکرد مورد نظر را اجرا می کنند. از مهم ترین ویژگی های آن این است که احتیاج به باتری ندارد و انرژی و قدرت لازم خود را در هنگام ارتباط گیری با پایانه و یا قرائت‌گر، می گیرد. این ارتباط می تواند به صورت تماسی و یا غیر تماسی (با استفاده از امواج رادیویی و با محدوده های متفاوت) ایجاد شود.

کارت های هوشمند

استفاده از کارت هوشمند

کاربرد کارت های هوشمند می تواند رویکردهای متفاوتی داشته باشد و در احراز هویت، شخصی سازی، حراست از اطلاعات امنیتی در کارت های بانکی و شناسایی، پرداخت های الکترونیکی، کارت های اعتباری، حفظ اطلاعات و سابقه پزشکی و … استفاده شود. در واقع هر جا که به ذخیره سازی اطلاعات به صورت ایمن و دسترسی اسان احتیاج است از کارت های هوشمند استفاده می شود. چگونگی عملکرد و سیستم و المان ها و ویژگی های آن ها به سیستم عامل، پلت فرم اجرایی و حافظه های آن دارد.

سیستم عامل کارت های هوشمند (Smart Card Operation System-SCOS) وظیفه اجرایی خدمات مرسوم و معمولی مثل مدیریت فایل ها، داده ها، نحوه ارتباط و دستور اجرای آن ها را انجام می دهد و طبق استاندارد  ISO/IEC 7816 رفتار می کند و از دستور های پروتکل های ارتباطی  پیروی می کند.

مدتی است که با رایج شدن کارت های هوشمند واژه پلت‌فرم باز (Open PlatForm) برای سیستم عامل کارت های هوشمند رایج و عمومی شده است. مفهوم این واژه این است که برای اجرای Applicationها، هیچ‌گونه وابستگی به سخت افزار (Harware independance) و تولید کننده آن نداشته باشد. و به صورت مستقل در همه جا و بدون محدودیت اجرا شود. دو پلت فرم معروف و امن در این زمینه وجود دارد که می توانند چند اپلیکیشن و عملکرد را به صورت هم زمان ذخیره سازی و اجرا کنند. یکی از آن ها MULTOS و دیگری JAVA CARD است.

هولوگرام



لیست کل یادداشت های این وبلاگ