سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، دوست دارد که بنده اش درباره گناه بزرگ از او [بخشش] بخواهد، و بنده ای را که گناه کوچک راسبُک شمارد، دشمن می دارد . [امام صادق علیه السلام]
 
شنبه 96 اسفند 26 , ساعت 11:47 صبح

جوهر هوشمند در بسته بندی مواد غذایی

هولوگرام ها را پیشتر بسیار شناخته اید اما در این مطلب برای شما خواهیم گفت که استفاده از جوهر های هوشمند در بسته بندی ها برای شما چه تاثیری خواهد داشت.پس ادامه این مطلب را از دست ندهید.

آمارنشان می دهد هر ساله از هر 6 نفر شهروند آمریکایی، 1 نفر به مسمومیت غذایی دچار می شود که زنان باردار و افراد مبتلا به بیماری های مزمن و افراد مسن بیشتر در معرض خطر هستند. شرکت فناوری و تکنولوژی رنگ CTI با هدف کاهش مسمومیت های ناشی از فاسد بودن غذاها اعلام کرده است که جوهر هوشمندی را اختراع کرده است که با تغییر رنگ، نامناسب بودن غذا را هشدار میدهد. یکی دیگر از مزایای این جوهر این است که به مصرف کننده اعلام می کند تا غذا را در جای مناسب قرار دهد تا موجب فساد نشود.
پاتریک ادسون رئیس بازاریابی CTI می گوید: شرکت های تولید کننده مواد غذایی هنوز نسبت به قرار گرفتن و چاپ این جوهر بر روی بسته بندی تردید دارند که آیا با قرار گرفتن این برچسب ها مسمومیت هنوز وجود دارد یا نه؟
وی در ادامه افزود: راه حل اسان است. محصول ما فقط به مصرف کننده اعلام می کند بسته بندی در جای نامناسب قرار گرفته و با تغییر رنگ اعلام می کند بسته بندی باید سریع به یخچال منتقل شود تا دچار فساد نشود.هنگامی که درجه حرارت مناسب است این جوهر به اصطلاح خاموش است و تغییر رنگ نمی دهد. وزرات بازرسی و ایمنی مواد غذایی وکشاورزی توصیه می کند هرگونه مواد غذایی که به مدت 2 ساعت در زمان بالاتر از 4 درجه سانتی گراد نگهداری شود نباید مصرف شود. شرکت CTI از سال 1993 تاسیس شده و تولید کننده هشدار دهنده های حسی و شیمیایی می باشد و ابداع کننده روش های جدید برای تشخیص باکتری و درمان سرطان است.
به گفته شرکت CTI این جوهر هوشمند و آشکار شونده می تواند بر روی قوطی،برچسب های کاغذی،کارتن و فیلم چاپ شود. این جوهر ترکیبی از جوهر Thermochromic می باشد.

هولوگرام



لیست کل یادداشت های این وبلاگ