سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زبان درنده‏اى است ، اگر واگذارندش بگزد . [نهج البلاغه]
 
دوشنبه 96 آذر 20 , ساعت 8:4 عصر

درباره انواع بارکدهای یک بعدی

بسیار خب شما اگر مطالب قبلی را مطالعه کرده باشید بی شک به طور کامل درباره انواع هولوگرام ها و انواع بارکد اشنا شه اید .یکی دیگر از مسائلی که ما درباره بارک دها به ان اشاره خواهیم کرد معرفی هولوگرام های تک بعدی است.پس ادامه این مطلب را از دست ندهید.

معمولا بارکدهای یک بعدی داده را با تغییر پهنا و فضای خطوط عمودی نشان می دهد ویک بعدی و خطی نامیده می شوند .برخی از بارکدهای سنتی وشناخته ترین نوع این بارکدها همانند upc,EANشامل این دسته می شوند .

  1. بارکد های UPC
    بارکدهای UPCبرای برچسب گذاری وبررسی اجناس مشتریان درسراسر جهان خصوصا در ایالات متحده ی آمریکا ،بریتانیا ،استرالیا،نیوزیلندو سایر کشورها مورد استفاده قرار می گیرد .بارکدUPC-Aدوازده رقم را رمزگشایی می کند در حالی که UPC-Eتنها شش رقم را رمز گشایی می کند.
    صنعت:خرده فروشی
    متغیرها :UPC-A,UPC-E
  2. بارکدهای EAN

    بارکدهای EANبرای برچسب گذاری اجناس مشتریان در سراسر جهان خصوصا در اروپا مورد استفاده قرار می گیرد .این بارکدها بسیار شبیه به بارکدهای UPCاست و تنها تفاوتشان در حیطه ی کاربردی جغرافیایی شان است .درحالی که این بارکد سیزده رقم را شامل می شود آن را در فضاهای کوچک (همانند شکلات های کوچک)با هشت رقم پیدا خواهید کرد.
    صنعت:خرده فروشی
    متغیرها:EAN-13,EAN-8,JAN-13,ISBN,ISSN

درباره انتخاب بارکد مناسب

انتخاب بهترین از هر وسیله ای دارای شیوه ای بسیار زیبا است که شما باید این شیوه را درباره بارکدها فرابگیرید به همین منظور ما در این مطلب میخواهیم به صورت خلاصه به این موضوع بپردازیم اما برای داشتن اطلاعات بیشتر بهتر است که به سایت ما سربزنید.

هنگامی که نوع مناسب بارکد را برای محصول انتخاب می کنید (کالا و یا سیاهه ی فهرست ) گزینه های بسیاری را پیش رو دارید .حال شما را در انتخاب صحیح بارکد مورد نظرتان در میان انواع یک بعدی و دو بعدی کمک خواهیم کرد.کاربرد عمومی هر یک از این گزینه ها را به گونه ای که شما را در انتخاب صحیح یاری کند را بیان خواهیم کرد .ممکن است محصولتان کمتر از یک اینچ مربع فضای چاپ داشته باشد و یا اینکه لازم باشد بارکد بر روی لبه های محکم مقوایی چاپ شود و یا اینکه بارکدموردنظرتان فوق سری باشد.بسته به نیازتان اطلاعاتی در زمینه ی بارکد به شرح زیر آمده است .



لیست کل یادداشت های این وبلاگ