سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مشک عطرى است نیکو . بردن آن آسان و بوى خوش آن پرورنده دماغ انسان . [نهج البلاغه]
 
سه شنبه 96 آذر 14 , ساعت 2:52 عصر

هولوگرامهای دیجیتال

تبرای تولید هر محصولی در هر صنعتی راها و شیوه های بسیار متفاوتی وجود دارد.اما ما در این مطلب میخواهیم به شما آموزش دهیم که یکی از راه های تولید هولوگرامی به چه صورت است و کدام یک از شیوه ها برای داشتن یک هولوگرام خوب جواب گو است.

در اینجا تولید هولوگرام کاملا به صورت دیجیتال می‌باشد. تصویر به صورت دیجیتال برای ماشین دات ماتریکس تعریف شده و سطح حساس به نور با فرمان کامپیوتر توسط نور لیزر (که از نوع هلیوم کادمیوم است) نگاشته می‌شود. در این شیوه سطح هولوگرام به صورت نقاط فرورفته ظاهر می‌شود که این فرورفتگی‌ها در حد میکرون است و در زیر نور معمولی و با چشم غیر مسلح قابل دیدن نیست.

بسته به میزان عمق این نقاط، شکست نور متفاوت بوده و سطح هولوگرام به صورت رنگی دیده می‌شود. حال برای ایجاد عمق و شکست نور در سطح حساس، این سطح در راستای‌ X وYحرکت می‌کند و منبع تابش ثابت است یا زاویه تابش لیزر تغیر کرده و سطح حساس به نور ثابت می‌ماند.
نوع نوری که هولوگرام با آن دیده می‌شود نقش مهمی در پی بردن به کیفیت هولوگرام ایجاد می‌کند. برای دیدن هولوگرام یک لامپ 12 ولت، 75-50 وات و یک لامپ هالوژن دارای خاصیت پیزو الکتریکی 16MR – استفاده می‌شود. منبع نور باید بالا و در فاصله کمتر از 100 سانتی‌متر نسبت به هولوگرام و در زاویه تقریبی 45 درجه قرار گیرد.

از خصوصیات هولوگرام این است که اگر دو هولوگرام یکسان در دو زمان متفاوت به وجود آید، با بررسی‌های جزیی معلوم خواهد شد که بین دو نسخه یکسان، تفاوت‌های دقیق و ماهرانه‌ای وجود دارد که همین ویژگی کپی برداری از هولوگرام را غیر ممکن می‌سازد.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ