سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بدترین مردم کسانی اند که از بدترین مسأله ها می پرسند تا دانشمندان را به اشتباه اندازند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
دوشنبه 96 آذر 20 , ساعت 8:4 عصر

درباره انواع بارکدهای یک بعدی

بسیار خب شما اگر مطالب قبلی را مطالعه کرده باشید بی شک به طور کامل درباره انواع هولوگرام ها و انواع بارکد اشنا شه اید .یکی دیگر از مسائلی که ما درباره بارک دها به ان اشاره خواهیم کرد معرفی هولوگرام های تک بعدی است.پس ادامه این مطلب را از دست ندهید.

معمولا بارکدهای یک بعدی داده را با تغییر پهنا و فضای خطوط عمودی نشان می دهد ویک بعدی و خطی نامیده می شوند .برخی از بارکدهای سنتی وشناخته ترین نوع این بارکدها همانند upc,EANشامل این دسته می شوند .

  1. بارکد های UPC
    بارکدهای UPCبرای برچسب گذاری وبررسی اجناس مشتریان درسراسر جهان خصوصا در ایالات متحده ی آمریکا ،بریتانیا ،استرالیا،نیوزیلندو سایر کشورها مورد استفاده قرار می گیرد .بارکدUPC-Aدوازده رقم را رمزگشایی می کند در حالی که UPC-Eتنها شش رقم را رمز گشایی می کند.
    صنعت:خرده فروشی
    متغیرها :UPC-A,UPC-E
  2. بارکدهای EAN

    بارکدهای EANبرای برچسب گذاری اجناس مشتریان در سراسر جهان خصوصا در اروپا مورد استفاده قرار می گیرد .این بارکدها بسیار شبیه به بارکدهای UPCاست و تنها تفاوتشان در حیطه ی کاربردی جغرافیایی شان است .درحالی که این بارکد سیزده رقم را شامل می شود آن را در فضاهای کوچک (همانند شکلات های کوچک)با هشت رقم پیدا خواهید کرد.
    صنعت:خرده فروشی
    متغیرها:EAN-13,EAN-8,JAN-13,ISBN,ISSN

درباره انتخاب بارکد مناسب

انتخاب بهترین از هر وسیله ای دارای شیوه ای بسیار زیبا است که شما باید این شیوه را درباره بارکدها فرابگیرید به همین منظور ما در این مطلب میخواهیم به صورت خلاصه به این موضوع بپردازیم اما برای داشتن اطلاعات بیشتر بهتر است که به سایت ما سربزنید.

هنگامی که نوع مناسب بارکد را برای محصول انتخاب می کنید (کالا و یا سیاهه ی فهرست ) گزینه های بسیاری را پیش رو دارید .حال شما را در انتخاب صحیح بارکد مورد نظرتان در میان انواع یک بعدی و دو بعدی کمک خواهیم کرد.کاربرد عمومی هر یک از این گزینه ها را به گونه ای که شما را در انتخاب صحیح یاری کند را بیان خواهیم کرد .ممکن است محصولتان کمتر از یک اینچ مربع فضای چاپ داشته باشد و یا اینکه لازم باشد بارکد بر روی لبه های محکم مقوایی چاپ شود و یا اینکه بارکدموردنظرتان فوق سری باشد.بسته به نیازتان اطلاعاتی در زمینه ی بارکد به شرح زیر آمده است .


پنج شنبه 96 آذر 16 , ساعت 1:34 عصر

درباره امنیت هولوگرام

یکی از دلایلی که هر کسی به سمت استفاده از هولوگرام ها جذب میشود را میتوان امینتی دانست که از هولوگرام ها به انتظار میرود.ما در این مطلب میخواهیم به شما بگوییم که هولوگرام ها دارای جنبه های بسیار زیادی هستند اما امنیت درجه بسیار بالایی دارد.

هولوگرام ها به عنوان یک وسیله ضد کپی به کار برده می شوند .
هولوگرام با پوشش های پلاستیکی روکش می شود و به عنوان عاملی برای تشخیص اطلاعات به کار میرود . برای چاپ این هولوگرام با کاربرد امنیتی، پرینترهای عامل، پرینترهای برجسته کار هستند.
یک هولوگرام برجسته شده، متشکل از چند لایه فیلم است که شامل یک لایه پلی استر مقاوم و چند لایه محکم دیگر است .
قسمت های برجسته کاری شده و چاپ شده فیلم امکان ایجاد افست سه بعدی با هولوگرام های برجسته امکان پذیر می سازد .
عکس گرفتن از هولوگرام بسیار سخت است و همین موضوع باعث استفاده از آن با کاربرد امنیتی آن شده است .

کاربرد امنیتی هولوگرام ها چیست؟

* کارتها و برگه های گارانتی
* اسناد و مدارک قانونی
* اوراق حمل و نقل
* کارتهای شناسائی
* کارتهای اعتباری
* اعتبار نامه ها


سه شنبه 96 آذر 14 , ساعت 2:52 عصر

هولوگرامهای دیجیتال

تبرای تولید هر محصولی در هر صنعتی راها و شیوه های بسیار متفاوتی وجود دارد.اما ما در این مطلب میخواهیم به شما آموزش دهیم که یکی از راه های تولید هولوگرامی به چه صورت است و کدام یک از شیوه ها برای داشتن یک هولوگرام خوب جواب گو است.

در اینجا تولید هولوگرام کاملا به صورت دیجیتال می‌باشد. تصویر به صورت دیجیتال برای ماشین دات ماتریکس تعریف شده و سطح حساس به نور با فرمان کامپیوتر توسط نور لیزر (که از نوع هلیوم کادمیوم است) نگاشته می‌شود. در این شیوه سطح هولوگرام به صورت نقاط فرورفته ظاهر می‌شود که این فرورفتگی‌ها در حد میکرون است و در زیر نور معمولی و با چشم غیر مسلح قابل دیدن نیست.

بسته به میزان عمق این نقاط، شکست نور متفاوت بوده و سطح هولوگرام به صورت رنگی دیده می‌شود. حال برای ایجاد عمق و شکست نور در سطح حساس، این سطح در راستای‌ X وYحرکت می‌کند و منبع تابش ثابت است یا زاویه تابش لیزر تغیر کرده و سطح حساس به نور ثابت می‌ماند.
نوع نوری که هولوگرام با آن دیده می‌شود نقش مهمی در پی بردن به کیفیت هولوگرام ایجاد می‌کند. برای دیدن هولوگرام یک لامپ 12 ولت، 75-50 وات و یک لامپ هالوژن دارای خاصیت پیزو الکتریکی 16MR – استفاده می‌شود. منبع نور باید بالا و در فاصله کمتر از 100 سانتی‌متر نسبت به هولوگرام و در زاویه تقریبی 45 درجه قرار گیرد.

از خصوصیات هولوگرام این است که اگر دو هولوگرام یکسان در دو زمان متفاوت به وجود آید، با بررسی‌های جزیی معلوم خواهد شد که بین دو نسخه یکسان، تفاوت‌های دقیق و ماهرانه‌ای وجود دارد که همین ویژگی کپی برداری از هولوگرام را غیر ممکن می‌سازد.


دوشنبه 96 آذر 13 , ساعت 12:2 صبح
 

استریوگرام‌ را بشناسیم 

بسیار خوب ما تا به این مطلب به میزان بسیار بالایی درباره انواع هولوگرام ها صحبت کرده ایم.اما در این مطلب میخواهیم به یک صنعت یا شاید حرفه ی خاص اشاره کنیم که به کمک هولوگرام ها ایجاد میشود و شما میتوانید در تمامی عرصه ها از آن استفاده کنید.

یک هولوگرام متحرک است و به این صورت ایجاد می‌شود که در هنگام نگاشت آن، فریم‌های مختلفی از یک تصویر در حال حرکت به ترتیب و به صورت مجزا در مقابل نور لیزر قرار داده شده و توسط نور لیزر روی سطح حساس به نور ثبت می‌شود. برای هر فریم نوردهی مجزایی صورت می‌گیرد و بسته به میزان قابلیت سطح حساس برای ثبت این فریم‌ها، میزان نوردهی می‌تواند افزایش پیدا کند.
‌پالسی‌ در این هولوگرام‌ها نور لیزر به طور مستقیم به فتوپلیمر برخورد کرده و عملیات واسطه (بدست آوردن هولوگرام اصلی و سپس بدست آوردن فرم نیکلی ) وجود ندارد. پالس نام لیزری که برای نگاشت این هولوگرام استفاده می‌شود . به همین علت به این هولوگرام‌ها، هولوگرام پالسی گفته می‌شود. لیزر پالس با توان بالاتری از لیزر‌های پیوسته و در زمان میلی ثانیه نوردهی می‌کند. مزیت لیزر پالس، زمان نوردهی سریع است که از به وجود آمدن جزئی‌ترین حرکت( که باعث خرابی هولوگرام می‌شود) جلوگیری می‌کند.
در این نوع می‌توان از هولوگرام‌ سه بعدی، دو بعدی و دات‌ماتریکس استفاده کرد. با نوردهی در زاویه‌های متفاوت و پشت سر هم به این هولوگرام‌ها می‌توان هولوگرام‌های جنبشی ایجاد کرد. هولوگرام‌های دات‌ماتریکس جنبشی به دلیل فاصله کم زاویه‌های نوردهی، به مراتب حرکتی نرم‌تر از هولوگرام‌های جنبشی دو بعدی و سه بعدی دارند. زمانی که هولوگرام دات ماتریکس با سه بعدی / دو بعدی ترکیب می‌شود، برچسب در بهترین حالت درخشندگی و متغیرترین حالت جنبشی قرار می‌گیرد.

برچسب امنیتی

برچسب ضد سرقت

برچسب هولوگرامی

دوشنبه 96 آذر 6 , ساعت 11:51 عصر

جایگاه تکنولوژی هولوگرام ها را بدانیم

علمی که ما در این مطلب میخواهیم به شما معرفی کنیم در آینده بسیار مهم و بی نظیر خواهید بود اما این علم در دنیای امروزه ی ما چه کاربرد هایی دارد؟ما باید برای پیشرفت و رسیدن به آن اینده چه کار هایی برای این علم انجام بدهیم؟در ادامه ما به شما خواهیم گفت جایگاه هولوگرام ها در دنیای امروز کجاست.

هولوگرام ها علاوه بر هنر و سرگرمی رشته ها ی بسیار دیگری همانند تصویر برداری های زیست پزشکی ،تجسم های فکری علمی ،طراحی مهندسی و…وجود دارند که از از هولوگرام ها استفاده می کنند و تکنولوژی دستیابی این رشته ها به هولوگرام ها را آسانتر کرده است .برای مثال نشریه ی تکنولوژی CENTاعلام کرده است که دانشمندان در دانشگاه های فنی مونیخ گونه ای تصویر برداری هولوگرافی را گسترش داده اند که در آن با استفاده از تابش فرستنده های وای فای تصاویر سه بعدی از محیط اطراف را ایجاد می کنند .CENTگمان می برد که این تیکم قادر است هولوگرام ها را درخارج از هوای رقیق نیز تولید کنند .
هولوگرام ها بعد از ساخته شدن بسیار سحر آمیز به نظر می رسند .در واقع یک تیم تحقیقاتی دیگر به سرپرستی یانگ پارک از ساختمان فیزیک موسسه ی علوم و تکنولوژی کره یک تصویر هولوگرافی را اجرا کرد که 2600 مرتبه عملکردی بهتر از اجراهایهولوگرافی کنونی داشتند .هدف از چنین کاری افزایش زاویه ی دید و اندازه ی تصاویر سه بعدی بوده است .

بررسی تکنولوژی هولوگرام

اگر شما این مطلب را باز کرده اید به این معناست که یا یک تلوید کننده هستند یا یک فرد کنجکاو در هر صورت ما در این مطلب میخواهیم به شما این نکته هایی را آموزش دهیم که آینده ای بسیار روشن و بزرگ را برای شما به ارمغان خواهد آورد.تکنولوژی هولوگرامی یکی از بزرگترین و مهمترین علومی است که دنیای امروز در پی آن فعالیت میکند.

این عکس که در هجدهم آپریل سال 2017 گرفته شده است هولوگرام انتخابات کاندیدای ریاست جمهوری فرانسه ائتلاف چپ گرا لا فرنس بر روی صحنه طی برگزاری جلسه را نشان می دهد .درحالی که ملنچون جاسه را برگزار می کند هولوگرام هایش به طور همزمان در تمامی شهرها ظاهر می گردد .
گرچه جن لوک ملنچون کاندیدای ریاست جمهوری فرانسه در انتخابات پیروز نشده بود ،اما به دلیل استفاده ی اخیرش از تکنولوژی هولوگرام در برگزاری همزمان هفت گردهمایی در فرانسه شناخته شده بود .وی در گردهمایی شهر دیژان فرانسه حضور داشت ولی تصویر وی با ماهواره در شش شهر دیگرکه جزیره ی La Reunionنیز شامل آن می شد .به راستی وظایف بی شماری داشت .به هرحال چنین نمایی تعجب همگان را بر انگیخته است .

 


<      1   2   3      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ