سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و در یکى از عیدها فرمود : ] این عید کسى است که خدا روزه‏اش را پذیرفته و نماز وى را سپاس گفته و هر روز که خدا را در آن نافرمانى نکنند روز عید است . [نهج البلاغه]
 
دوشنبه 96 آبان 29 , ساعت 4:43 عصر

کاربرد برچسب ها چگونه است ؟

بررسی این موضوع که برچسب های امنیتی را چگونه و کجا باید به کار بگیرید موضوع است که باید درباره آن بسیار اطلاعات بدست بیاورید.اما این موضوع را به شما میگوییم که نگران این موضوع نباشید چراکه ما در این مطلب به تمامی نیاز های شما پاسخ خواهیم داد.بنابر این ادامه این مطلب را از دست ندهید.

برچسب ها بخش ضروری و جدا نشدنی از زندگی مدرن هستند. در حقیقت، بیشتر برچسب ها ، چسب هایی هستند که زندگی مدرن امروزی را امن تر می کنند. در ادامه با مزیت های برچسب ها آشنا می شوید که زندگی را برای انسان ها ساده تر و راحت تر کرده است:
• دستورالعمل های شستن بر روی لباس:اینکار می تواند به شما کمک کند لباس های خود را تا مدت زمان طولانی حفظ کنید.
• برچسب نام افراد در رویدادها:فراموش کردن نام افراد در رویدادها بسیار رایج است. به همین خاطر استفاده از این برچسب ها می تواند به شما کمک کند.
• استفاده از برچسب بر روی مواد غذایی:مطالعات انجام شده نشان می دهد که افراد سالانه میلیون ها تومان هزینه برای خرید محصولات غذایی صرف می کنند و به خاطر آگاهی نداشتن در مورد محتویات تشکیل دهنده ، آن را دور می ریزند. اگر برچسب های مورد نیاز بر روی محصول چسبانده شود از این دور ریز و اسراف جلوگیری خواهد شد.

 تاریخچه برچسب های مواد غذایی را بدانیم 

اگرچه این مقاله رفرنسی برای مقالات دانشگاهی نیست اما حقایق بسیار جذابی در مورد برچسب گذاری مواد غذایی در آن وجود دارد. استفاده از این برچسب ها در اوایل قرن سیزدهم آغاز شد و پادشاه انگلستان اولین قانون مرتبط با مواد غذایی را وضع کرد. بعد از آن زمان، دولت ها قوانینی را برای تولید کنندگان مواد غذایی وضع می کنند تا مطمئن شوند خریداران نهایی محصولی را می خرند که در مورد آن اطمینان کامل دارند. امروزه تولید کنندگان؛ سوپر مارکت ها و تولید کنندگان مواد غذایی بسیار قانونمند شده اند و اطلاعاتی را بر روی مواد غذایی نشان می دهند که مسائل مرتبط با مواد تشکیل دهنده و سلامت را در خود دارد. در این شرایط مشتری می تواند قبل از خرید همه چیز را بررسی کند.

استفاده از برچسب ها:
آرتور فرای اولین فردی بود که توانست از ایده برچسب ها برای درآمد زایی استفاده کند. دانشمندی به نام Spencer Silver چسبی ساخته بود که قدرت چسبندگی بسیار قوی داشت اما نتوانست کاربردی برای آن پیدا کند. در این میان آرتور توانست این ایده را عملیاتی کند و از آن برای ساخت برچسب های با کیفیت استفاده نماید. این فرد چسب های تولید شده را با تکه ای از کاغذ پوشاند و از آن به عنوان بوکمارک استفاده کرد. سپس ایده خود را گسترش داد و طرحی به نام Post-It Note را ایجاد کرد. این طرح محصولی بود که به 4000 محصول دیگر تبدیل شد و امروزه در 100 کشور مختلف به فروش می رسد و درآمدزایی خوبی برای شرکت دارد.
برچسب ها در طول دهه های اخیر دچار تغییر و تحول زیادی شده اند. به عنوان مثال برچسب های کاغذی رنگی برای شناسایی محصولات از سال 1880 مورد استفاده قرار می گیرد. در دنیای مدرن، برچسب ها برای متمایز ساختن موارد مختلف، آگاهی بخشیدن به افراد و نیز ارائه دستورالعمل ها مورد استفاده قرار می گیرد. زمانی که وارد عصر دیجیتال می شویم، برخی از انتظارات برای آینده برچسب ها به شرح زیر خواهد بود:
• دستور پخت آنلاین: این یک مفهوم جدید نیست اما بیشتر شرکت ها به دنبال کاهش ردپای کربنی خود هستند. افراد می توانند خریدهای خود را از طریق گوشی های هوشمند انجام دهند و بعد از پرداخت، مبلغ دستور پخت را دریافت نمایند. فروشنده نیز می تواند به صورت آنلاین حساب بانکی خود را چک کند.
• کدهای QR بر روی برچسب ها: شرکت ها به دنبال ارائه اطلاعات بیشتر بر روی برچسب هایی هستند که فضای بسیار اندکی دارد. کدهای QR به شما اجازه می دهد کدها یا تصاویری را ایجاد کنید که قابل اسکن است و فرد را به سایت مورد نظر راهنمایی می کند. تولید کنندگان مواد غذایی هر چه بیشتر می توانند از این گزینه برای فراهم آوردن اطلاعات غذایی مورد نیاز مشتریان استفاده کنند.

هولوگرام

تولید برچسب امنیتی
چاپ برچسب امنیتی

شنبه 96 آبان 27 , ساعت 5:43 عصر

 کاربرد برچسب امنیتی تخریب پذیر را بدانیم

شناخت کاربرد های هر ابزاری یکی از مهم ترین وظایف ما به عنوان مدیر مسئول هر پروژه است.بنابراین اگر قصد استفاده از این برچسب هایامنیت را دارید باید به شما بگویییم که این برچسب ها چه کاربرد هایی دارند.

برچسب های امنیتی: این نوع برچسب ها از دزدیده شدن اجناس در محیط های مختلف جلوگیری می کند. زمانی که برچسب هولوگرام برداشته می شود یک الگوی برجسته و درشت با عنوان باطل بر روی آن ظاهر خواهد شد. دمای خدمات در محدوده بین 40 تا +320 درجه فارنهایت قرار دارد.  اما الگوی باطل بر روی اجناس، بعد از دمای بالاتر از 104 درجه فارنهایت غیر کارکردی خواهد بود. برچسب های امنیتی هولوگرام برای دو سال در دمای اتاق کار می کند. برچسب های امنیتی هولوگرام تخریب شونده و انهدام پذیر با متون سفارشی، بارکدها یا اعداد سریالی در دسترس هستند و پیگیری و شناسایی اجناس را بسیار راحت تر می کنند. برچسب های امنیتی هولوگرام بر روی مبلمان، اثاثیه ثابت، تجهیزات دفتری، رایانه ها و سایر تجهیزات قابل حمل عملکرد بسیار خوبی دارد. برچسب های حساس به فشار دائمی، چسبندگی طولانی مدتی ایجاد می کنند. کاربردهای دیگر برچسب های امنیتی شامل موارد زیر است:

  • برچسب ضد سرقت، حفاظت از گارانتی و مهروموم محصولات
  • برچسب سی دی و DVD ، کارتون ها، جعبه ها و بسته بندی
  • حفاظت از اجناس برای پیگیری داده ها
  • برچسب امنیتی محموله های گمرکی
  • برچسب امنیتی بر روی تجهیزات آتش نشانی و کپسول آتش نشانی
  • برچسب امنیتی برای پلیس و استفاده از آن در پزشکی قانونی
  • برچسب های امنیتی هولوگرام دولتی، استفاده در صنایع دفاعی و نظامی، اسلحه و مهمات ردیابی نیروهای ویژه ، ارتش، نیروی دریایی، نیروی هوایی، تفنگداران دریایی
 
 

چهارشنبه 96 آبان 24 , ساعت 9:39 صبح

 معرفی میکروسکوپ های کوچک

ابزار های مختلفی این روز ها از هولوگرام ها استفاده میکنند.اما آیا ما همه این ابزار  را میشناسیم؟بگذارید به شما صحبتی درباره برخی از این ابزار داشته باشیم .یکی از این ابزار ها را میکروسکوپ ها به خود اختصاص داده اند.اما چگونه؟

یکی از موارد امنیتی موجود در هولوگرام ، استفاده از حروف یا اشکال بسیار ریز بصورت Micro Text و Micro Image  است و جهت رویت این گونه تصاویر باید از ابزارهای بزرگ نمائی با درجه بزرگنمائی25 مرتبه به بالا استفاده نمود . به همین منظور ایران هولوگرام قادر به ارائه انواع میکروسکوپ های کوچک با طرحهای متفاوت و قدرت بزرگ نمائی مختلف ، جهت رفع نیاز مشتریان خود می باشد .


دوشنبه 96 آبان 22 , ساعت 8:22 عصر

 آشنایی با بارکد،کد QR و RFID

چند مطلب پیش را اگر بازکنید به این خواهید رسید که ما از بارکد ها چه استفاده هایی میکنیم.اما در این مطلب نوبت به این رسیده است تا دو نمونه از بارکد ها را به شما معرفی کنیم و اینکه به شما بگوییم این بارکدها قرار است چگونه به ما در کارها و صنعتمان کمک کنند.پیگردی محتویات با ارزش:چگونه بارکدها یا رمز های کیو.آر و آر.اف.آی.دی ها در مدیریت دارایی هایتان میتوانند به شما کمک کنند.
از آنجا که اسکنر بارکد نخستین بار در سال هزارونهصد و هفتاد و چهار معرفی شده و ریگلی گام به اولین کسی که روی بسته بندی محصولاتش بارکد داشت تبدیل شد.بارکد ها بعنوان راحت ترین راه برای خرده فروشان است تا اطلاعات درخصوص اقلام را جست و جو کنند.بارکد ها سریع,مناسب و استفاده ی آن ها آسان است,آن ها کاغذ مصرف شده ی کمی را دارا هستند و جای زیادی نیز نمیگیرند.در اینکه آن ها بصورت گسترده استفاده میشوند نیز هیچ تردیدی نیست.
استفاده از بارکدها ساده است و آن ها گران نمیباشند.میزان اطلاعاتی که میتواند در آن ها کد گذاری شود نیز محدود است.در ده سال گذشته تکنولوژی جدید پیشرفت کرده است و میتواند میزان اطلاعات بیشتری را کدگذاری کند.
گفته شد که,تغییرات اساسی در سیستم بارکدها چشم گیر بوده است.این جریان تغییرات ابتدا در سال دوهزار و سیزده اتفاق افتاد,یعنی زمانی که وال مارت تمام تولید کنندگان را ملزم به استفاده از برچسپهای آر.اف.آی.دی بر روی اقلام کرد.
هنوز هم,حتی برچسپ های آر.اف.آی.دی و کیو.آر انتخابی زیستی برای بعضی از گروه ها میباشند,اکثریت هنوز میپندارند که بارکدها موثرترین راه برای اداره ی گردشات و مدیریت امکانات میباشد.میتوانیم استفاده از بارکدها را در آینده پیش بینی کنیم؟و اما بعد از تکنولوژی پیگردی بیسیم و نرم افزار تجهیزاتی چیست؟بیایید با مبادی اولیه شروع کنیم.

چگونگی مدیریت دارایی ها با استفاده از بارکدها

 

بارکدها بعنوان یک ماشین خوانانای اطلاعات بر روی یک سطح عینی قابل اسکن تعریف میشود.
خطوطی هستند با پهنا و ارتفاع متفاوت و زنجیره ای از حروف و اعداد.زمانی که با یک بارکد اسکنر اسکن میشود,زنجیره بازگشته میشود.
بارکدها اغلب اوقات در اقلام خرده استفاده میشوند,یعنی جایی که پرینت گرفته شده و به اقلام متصل میشود تا اسکن شده و برای بررسی یا ابتیاع آماده گردد.اسکن رمز اقلام را با اشاره به مورد فروش یا سیستم مدیریت دارایی نشان میدهد.در بخش خرده فروشی,بارکد راهی آسان برای شناسایی اقلام و قیمت گذاری آنهاست.بارکد برای دیگر اهداف از جمله کتابخانه ها و بیمارستان ها و سیستم ساعت های ضربه ای استفاده میشود.
این حقیقت که بارکدها در حدود چهل سال اطرافمان بوده اند شاهدی بر مزیت های آن هاست.آن ها سریع ,مناسب و استفاده ی آن ها آسان است.آن ها کاغذ کمی مصرف میکنند و اطلاعات محدود و سریعی را ارایه میدارند و هزینه های نیروی کار را کاهش میدهند.بعلاوه,پرینت گرفتن برچسپ ها و الصاق آن ها به اقلام کاری بسیار زمان بر است.بارکدها ملزم به سرمایه گذاری در دیگر تکنولوژی ها نیز میباشند,مانند خواننده ها و اسکنرها.
بارکدها برای برخی گروه ها متداول هستند.هنوز میتوانیم استفاده از آن ها در آینده را پیش بینی کنیم.برای مثال بارکد های نامریی در حال توسعه بعنوان راهی برای حفاظت مصرف کنندگان و خرده فروشان از محصولات جعلی و قلابی میباشد.بارکدهای نامریی از اجزای ریزی استفاده میکنند که از نزدیک برای چشم غیرمسلح قابل رویت هستند چ با محتویات اساسی دی اکسید سیلیکون خالص,برچسپ ها حتی خوردنی هستند و طول عمر نامحدودی دارند و میتوانند در شرایط حاد مقاومت کنند.کندن آن ها غیرممکن است و میتوانند نوسازی شوند حتی اگر محصولات خراب شده اند.با استفاده از بارکدهای نامریی شرکت های تولیدی که نمونه هایی از جعل را میبینند میتوانند در کاهش محصولات قلابی تولید کنند.


یکشنبه 96 آبان 21 , ساعت 10:7 صبح

اهمیت استفاده از هولوگرام  ها 

بسیاری از مردم بر این باورند که هولوگرام ها اهمیت زیادی ندارند.اما این را به شما باید گوشزد کزد که هولوگرام ها دارای ضرورت ها و اهمیت های بسیار زیادی هستند که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداحت.

?کلیک دوم؛ اندر ضرورت هولوگرام
«مسأله‌ اساسی شکایت‌های زیادی بود که مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان از خدمات برخی شرکت‌ها و دارندگان کارت‌ها داشتند. عده‌ای از افراد و شرکت‌ها با حداقل امکانات کارت‌هایی منتشر ساخته و به‌دست مردم می‌‌دادند که موجب نارضایتی‌های فراوان می‌‌شد. ما این‌جا 360 نوع کارت را گردآوری کرده‌ایم که در بازار ارایه شده‌اند و شمار زیادی از آن‌ها از استانداردها و کیفیت لازم برخوردار نیستند.در واقع ارایه برچسب هولوگرامی به معنای وجود قابلیت و داشتن استانداردهای لازم برای ارایه خدمات اینترنت است. کمیته تخصصی اینترنت در انجمن، امکانات شرکت‌ها را بررسی کرده و کیفیت کارشان را تأیید می‌‌کند. در واقع لوگو این انجمن روی کارت‌ها به معنای تضمین حداقل کیفیت آن کارت‌ها است.
«هولوگرام انجمن شرکت‌های انفورماتیک، نوعی استاندارد است. باید تمام آن‌چه درباره یک کارت از طرف ISP مربوطه اعلام می‌‌شود، به درستی وجود داشته باشد آیا سرعت اتصال 56 کیلوبایت هست یا نه؟ آیا تمام مدتی که روی کارت اعلام شده (مثلاً 5 ساعت)،‌واقعاً 5 ساعت کامل است یا مثلاً 5/4 ساعت؟ آیا پشتیبانی در هر ساعتی از شبانه‌روز وجود دارد و پاسخگوی مشکلات و پرسش‌های مشتریان هستند؟ چنان‌چه در هر یک از این موارد کم و کاستی باشد، خریداران کارت‌ها می‌‌توانند شکایت کنند و انجمن رسیدگی خواهد کرد.»ضمانت اجرایی انجمن چیست؟
 
«انجمن با شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات اینترنت که از هولوگرام انجمن استفاده می‌‌کنند، قرارداد دارد و کار آن‌ها به‌طور پیوسته چک می‌‌شود.»اگر تخلفی مشاهده شود،‌ هولوگرام داده نمی‌‌شود و حتی ممکن است در صورت تداوم تخلف از انجمن اخراج شوند. به هر حال شرکت‌هایی که خدمات درست ارایه ندهند، به مشتریان خود خسارت وارد کرده‌اند و ملزم به جبران خسارت هستند. هدف این پروژه دفاع از حقوق مصرف‌کننده است. اما به موازات انجمن شرکت‌های انفورماتیک، انجمن دیگری نیز با همین دغدغه‌ها و اهداف چنین مأموریتی را در دستور کار دارد.
عده‌ای در تهران و شهرستان‌ها کارت‌های اینترنت چاپ و توزیع می‌‌کردند که پشتوانه‌ای نداشت. بعضی تقلبی بودند و بعضی‌ها سرویس خوبی نداشتند. انجمن‌ ISPها به منظور حفظ حقوق مصرف‌کننده،‌ هولوگرام‌هایی را تهیه کرده که نصب آن‌ها بر روی کارت‌ها، برای مشتریان اطمینان بخش باشد.شرکت‌هایی که درخواست هولوگرام داشته باشند، اگر عضو انجمن ISPها نباشند، ابتدا به عضویت درمی‌آیند و پس از احراز قابلیت‌ها و شرایط آن‌ها، برچسب هولوگرامی در اختیارشان قرار می‌‌گیرد.»
دبیر انجمن ISPها خبر می‌دهد که هولوگرام طراحی شده توسط این انجمن در تهران و 8 استان دیگر توزیع شده‌اند و یادآور می‌‌شود که اعضای انجمن ISPها در حال حاضر 235 شرکت است، در حالی که حدود 400-300 شرکت غیر عضو نیز در تهران و بیشتر در شهرهای دوره‌افتاده‌تر، غیر عضو هستند و به ارایه خدمات اینترنت می‌‌پردازند.در این زمینه فرهنگ‌سازی مهم‌ترین نقش را دارد و از طریق اطلاع‌رسانی و آگاه ساختن مصرف‌کننده نهایی می‌‌توان به نتایج مطلوبی رسید.«بین انجمن شرکت‌هایانفورماتیک و اتحادیه‌های توزیع جراید، سوپرمارکت‌ها و کتابفروش‌ها تفاهم‌نامه امضا شده، در واقع ما به عنوان کارشناس و مجری آن اتحادیه‌ها، اقدام به ارزیابی شرکت‌ها و ارایه لیبل‌های هولوگرام می‌‌کنیم و آن‌ها طبق مقررات صنفی خود می‌‌توانند به اعضای صنفشان بگویند کالاها و اجناس نامطلوب و فاقد کیفیت را نفروشند.»این پروژه از دو سال پیش به درخواست همین اتحادیه‌ها مورد بررسی قرار گرفته و حدود دو ماه است که اجرا می‌‌شود و با همکاری این اتحادیه‌ها از ماه آینده اجباری می‌‌شود.

معرفی برچسب هولوگرام کارت های اینترنتی

برچسب که های هولوگرامی دارای کاربرد های بسیار متفاوتی هستند که شما تا به این نقطه با بسیاری از این کاربرد ها آشنا شدید اما اینک میخواهیم کاربرد این هولوگرام ها را در دنیای مجازی و هولوگرام ها بررسی کنیم.

ده‌ها نوع کارت اینترنت در بازار ارایه می‌‌شود، بعضی از آن‌ها اسم و رسم‌دار و صاحب آگهی‌های متنوع در رسانه‌ها هستند و برخی گمنام‌تر. اغلب مردم برای خرید کارت، از دوستان و آشنایانشان در مورد کیفیت کارت‌ها پرس و جو می‌‌کنند. ولی همیشه این توصیه‌ها درست از آب درنمی‌آید، کم نیستند کسانی که در استفاده از کارت‌های مختلف دچار مشکلاتی می‌‌شوند.برخی از کارت‌های اینترنت موجود در بازار دارای برچسب‌ هولوگرامی هستند و شمار زیادی نیز بدون این برچسب‌ها ارایه می‌‌شوند. این در حالی است که برخی اعلان‌های نصب شده پشت شیشه دکه‌های روزنامه‌فروشی، ما را به خرید کارت‌های دارای هولوگرام تشویق می‌‌کنند. ماجرای این برچسب‌های هولوگرامی چیست؟ این داستان را در پنج کلیک پیگیری می‌‌کنیم.

 

?کلیک اول؛ کارت اینترنت موجود است

ده‌ها نوع کارت اینترنت در بازار ارایه می‌‌شود، بعضی از آن‌ها اسم و رسم‌دار و صاحب آگهی‌های متنوع در رسانه‌ها هستند و برخی گمنام‌تر. اغلب مردم برای خرید کارت، از دوستان و آشنایانشان در مورد کیفیت کارت‌ها پرس و جو می‌‌کنند. ولی همیشه این توصیه‌ها درست از آب درنمی‌آید، کم نیستند کسانی که در استفاده از کارت‌های مختلف دچار مشکلاتی می‌‌شوند.وقتی کارت‌ها را از نزدیک بررسی کنید، خواهید دید از نظر ضخامت و جنس (مقوایی یا PVC) و … تفاوت‌هایی دارند. از طریق چاپخانه‌ سبزآرنگ (یکی از مراکز چاپ روی کارت‌های PVC) با رضا حیدری (مدیرعامل شرکت ارتباط رسان افق) آشنا می‌‌شویم که با این چاپخانه همکاری دارد و از تولیدکنندگان کارت‌های اینترنت و تلفن است و حالا در زمینه تهیه هولوگرام نیز فعالیت دارد.

انجمن شرکت‌های انفورماتیک اقدام به شناسایی شرکت‌های دارای صلاحیت برای ارایه خدمات اینترنت کرده و هولوگرام‌های اختصاصی خود را در اختیار آن شرکت قرار می‌‌دهد. ما به عنوان مجری، تهیه هولوگرام‌ها را به عهده داریم و چند میلیونهولوگرام مورد نیاز انجمن را با مشخصات دقیق مورد نظر آن‌ها، تهیه کرده و در اختیارشان قرار می‌‌دهیم. شرکت‌هایی که مورد تأیید این انجمن باشند می‌‌توانند به تعداد دلخواه از این هولوگرام‌ها خریداری کنند و روی کارت‌های اینترنت خود بچسبانند. این هولوگرام‌ها دارای شماره سریال هستند و روی آن‌ها نوشته شده (دست‌کم کیفیت این کارت توسط انجمن شرکت‌های انفورماتیک ایران تضمین شده است) همچنین تعدادی اعلان روی کاغذ متالایز A4 چاپ کرده‌ایم که در اختیار کیوسک‌های مطبوعاتی قرار می‌‌‌گیرد و به خریداران توجه می‌‌دهد که کارت‌های دارای هولوگرام را خریداری کنند.شرکت ارتباط رسان افق به گفته مدیرعامل آن، یکی از تولیدکنندگان عمده کارت اینترنت و تلفن است که تجهیزات مختلف چاپ و پانچ و پین‌گذاری و چاپ مرکب اسکرچ و همچنین مگنت و … را در اختیار دارد و برای کارهای پرتیراژ و چاپ در ابعاد دو ورقی از همکاری سبزآرنگ بهره‌مند می‌‌شود.بد نیست همین جا یادآوری شود که از جمله شرکت‌های بزرگ تولیدکننده کارت‌های اینترنت می‌‌توان از لاله کامپیوتر، صاایران و رایا ویستا نیز نام برد که از نظر تجهیزات و امکانات و وسعت کار و تنوع کارت‌ها وعملیات تخصصی تفاوت‌هایی دارند. بحث هولوگرام را پی بگیریم.

 
 

   1   2      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ