سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمند باش، یا دانشجو، یا شنونده، و یا دوستدار آنان . پنجمین مباش که هلاک می شوی . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
جمعه 96 اسفند 25 , ساعت 7:41 عصر

اصلی ترین کاربرد هولوگرام رنگین کمانی

هولولگرام ها با توجه به استفاده های بسیار مختلفی که از آنها میشود دارای نمونه های بسیار زیادی هستند که هر کدام از این نمونه ها نیز دارای دسته ای از کاربرد ها هستند اما در این مطلب هدف بر این موضوع قرار گرفته است تا شما را با نمونه های بسیار کاربردی هولوگرام ها با نام هولوگرام رنگین کمانی آشنا کنیم .پس ادامه این مطلب را از دست ندهید.

هولوگرام رنگین کمانی یا بنتون نوعی از هولوگرام است که در سال 1968 میلادی توسط دکتر استیون بنتون در شرکت سهامی polaroid ( بعد ها با نام MIT) اختراع شده است.
این نوع هولوگرام ها طراحی شده اند که تنها تحت نور سفید مشاهده گردند زیرا که قبل از آن برای این کار از پرتو لیزر استفاده میشد. فرایند هولوگرام رنگین کمان از یک شکاف افقی برای ازبین بردن اختلاف منظر عمودی برای ایجاد تصویر بیرونی استفاده می کند که در نتیجه موجب کاهش تاری طیفی و حفظ نمای سه بعدی بیشتر برای ناظران می شود.

 ساخت هولوگرام رنگین کمانی 

شئ با نور لیزر روشن میشود و تصویر در صفحه ای از هولوگرام مورد استفاده برای ایجاد هولوگرام شکل میگیرد. یک شکاف افقی باریک بین شئ و لنز قرار دارد. صفحه هولوگرام نیز با یک پرتو مرجع مشتق شده از همان لیزر روشن میشود و الگوی تداخل بین پرتو ها و پرتو های مرجع ثبت میشود.

هولوگرام توسعه یافته توسط یک پرتو شبیه به پرتو مرجع اصلی روشن میشود.تصویری که از تصویر اصلی مجددا ساخته شده است و در سمت راست هولوگرام قرار گرفته میتواند توسط یک ناظر دیده شود. با این حال به نظرمیرسد که این تصویر از سمت راست از طریق نوعی شکاف رویت میشود. این به این معنی است که فقط یک بخش افقی کوچک از تصویر را میتوان از هر مکانی مشاهده کرد. هرچند که اگر بیننده موقعیت خود را تغییر دهد بخش های مختلفی از شئ مشاهده میشود.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ