سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه در دین خدا تفقّه کند، خداوند همّ و غمش را کفایت می کند و از آنجاکه به حساب نمی آورد، روزیش دهد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
سه شنبه 96 اسفند 1 , ساعت 9:56 عصر

فواید بکارگیری فناوری RFID

مزایای بکارگیری فناوری RFID

فناوری های بسیار زیادی در دنیای امروز ما وجود دارد و هرکدام به نوبه خود به بررسی هولوگرام ها خواهند پرداخت.اما ما دراین مطلب برای شما یک فناوری را در نظر گرفته ایم که بسیار موفق از دیگران عمل کرده است.پس ادامه این مطلب را از دست ندهید چرا که برای شما بسیار مفید خواهد بود.

هم کدخوان ها و هم تگ ها می توانند دارای اندازه و شکل مختلفی باشند . با توجه به اندازه کوچک تگ ها و آزادی عمل جهت حرکت آنان ، سازمان ها و موسساتی که علاقه مند به استفاده از این فناوری می باشند از انعطاف بالائی در این رابطه برخوردار خواهند بود .
برخی از مزایای بکارگیری فناوری RFID عبارتند از :

  1. تگ ها می توانند مخفی باشند و یا در اکثر مواد جاسازی شوند .
  2. با توجه به این که تگ ها در ابعاد و اشکال مختلف ارائه می شوند ، کاربران می توانند با توجه به نیاز خود یکی از آنان را انتخاب نمایند.
  3. جهت خواند کد لازم نیست که تگ در معرض دید مستقیم کدخوان قرار بگیرد .

     کاربردهای مهم فناوری RFID

    از فناوری RFID در بسیاری از ساختمان های اداری و به منظور کنترل تردد کارکنان در بخش های مجاز و غیرمجاز استفاده می گردد . تعداد زیادی از فروشندگان کالا به منظور مراقبت الکترونیکی از محصولات خود در مقابل سرقت از این فناوری استفاده می نمایند . برخی نهادی دولتی نیز برای نظارت و کنترل متخلفین از فناوری فوق استفاده می نمایند .
    برخی دیگر از کاربردهای فناوری RFID عبارتند از :

    • کنترل موجودی
    • کنترل دستیابی
    • تحلیل آزمایشگاهی
    • کنترل تعداد دور . به عنوان نمونه ، ثبت اتوماتیک تعداد دفعاتی که یک دونده می بایست طی نماید
    • ثب زمان و مکان تردد . به عنوان نمونه ، ثبت اتوماتیک زمان و مکان گشت زنی برای برخی مشاغل خاص
    • شناسایی خودرو

هولوگرام



لیست کل یادداشت های این وبلاگ