سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دوستی ات را اگر جایگاهی [برایش] نیافتی، نثار مکن. [امام علی علیه السلام]
 
شنبه 96 اسفند 26 , ساعت 4:56 عصر

معرفی هولوگرافی آندوسکوپیک

هولوگرافی نوع بسیار خوب و شاخصی است که بسیار برای افراد مختلف کاربرد دارد.پس ادامه این مطلب به معرفی یکی از این هولوگرافی ها خواهیم پرداخت چرا که برای شما بسیار مفید است.پس ادامه این مطلب را از دست ندهید.

در هولوگرافی آندوسکوپیک امکان تصویر برداری بدون تماس با رزولوشن بالا و به صورت 3D و مقیاس های درونی اعضای بدن را ایجاد می کند. تصاویر سه بعدی نمونه زیستی می تواند از چند سری تصویر دوبعدی تصاویر رادیولوژی با استفاده از تکنیک های استریوگرام هولوگرافیک، استریوگرام استاندارد و هولوگرام چندگانه تولید شود. و برای نمونه سازی و مدل سازی پزشکی نیز بسیار کاربرد دارد.

کاربرد هولوگرافی در پزشکی

هولوگرافی در پزشکی

هولوگرافی ابزاری است که امروزه در همه دنیا و در همه شاخه های علم به کاربرده میشود ما در این مطلب برای شما خواهیم گفت که استفاده از هولوگرافی در پزشکی چگونه ممکن است.پس ادامه این مطلب را از دست ندهید.

پیشرفت های اخیر در تکنیک های ثبت  هولوگرام و دسترس بودن ابزار های آن و بهبود imaging (نگاشت-تصویربرداری) در رشته های بافت شناسی، چشم پزشکی، دندان پزشکی، اورولوژی، اتولوژی (گوش شناسی)، آسیب شناسی و علم ارتوپد نشان می دهد که تکنیک های هولوگرافی، به شکل امیدوارکننده ای ابزاری قدرتمندی در کاربردهای پزشکی است.

تولید تصاویر سه بعدی از چشم، آزمایش های تداخلی دندان پزشکی، حرکات قفسه سینه در حین دم و بازدم در آینده نزدیک به زودی اتفاق می افتد. بیشتر تکنیک های تداخلی هولوگرافیک در کاربردهای biomedical (پزشکی) استفاده می شود. هم چنین هولوگرافی X-Ray می تواند برای تصویربرداری داخلی بدن انسان و نمونه های بیولوژیکی (زیستی) با رزولوشن بالا بدون احتیاج به اماده سازی نمونه استفاده کرد.

هولوگرام



لیست کل یادداشت های این وبلاگ